IntensivePT

View Original

Hur du paketerar PT-Tjänster

Hur du paketerar PT-Tjänster

I dagens avsnitt träffar vi Sean Den Boer som är en expert på att paketera PT-Tjänster. Istället för att sälja “10 eller 20 PT-Timmar” säljer han en vision och en målsättning. Han avslöjar sina hemligheter och hur han tänker när han sätter ihop sina program och ger dig tips på hur du kan tänka annorlunda när du säljer PT-Tjänster. Börja med att lyssna på avsnittet nedanför och sedan följ guiden för att ta fram dina egna PT-Program för att sälja mer större paket och minska din PT-admin.

See this content in the original post

Steg att följa:

  • Fundera över vilka möjligheter du har

Ta reda på vad för typ av PT-Timmar paket ditt gym eller du som egenföretagare kan erbjuda. Säljer ni 10 PT-Timmar? 20? Eller kan ni sälja 100 PT-Timmar åt gången? Betalar man via autogiro eller allt på en gång? Vad skulle passa för hur du ska lägga upp träningen? Hur många gånger i veckan bör de träna för dessa typer av paket?

  • Vad för typ av paket tycker du är roligt och tror kommer att sälja?

Vad är du själv intresserad av och vad tror du kommer att sälja? Tycker du att 6 månader är en bra och rimlig tid för att gå ner i vikt eller bör det vara 12 månader? Kan du göra program för båda två där det ena är för folk som har lite mer bråttom av någon särskild orsak? Vad finns det för andra typer av paketeringar som du har kompetens inom och tror skulle sälja. Frågan är helt enkelt vad kan jag skapa av det du tog fram på den första punkten.

  • Vad är målet av paketet?

Reflektera över vad målet med det här paketet är så att du enkelt kan sälja in det. Fundera på vem det skulle vara lämpligt för. Det är viktigt att du är tydlig med målsättningen så att du enkelt kan presentera det för din framtida kund med övertygelse.

  • Vad ska ingå?

Innan du börjar skriva själva programmen ska du fundera på vad du tycker ska ingå både inom träningen men också runtomkring. VIlken typ av support ska du ge? Ska det finnas invägningar exempelvis? Vardagsmotion? Hur vill du att kosten ska skötas? Kommer ni att göra uppföljningar? Borde ni ta före och efter bilder eller liknande?

  • Hitta på ett riktigt bra och häftigt namn

Sean kör på “extreme fat loss” för människor som är 100% dedikerade att gå ner i vikt och vill göra en livsförändring. Oftast kommer häftigare och flashigare namn funka bättre än mer neutrala och “tråkigare” namn. Självklart är det viktigaste att du väljer något du är stolt och nöjd med och kan stå bakom.

  • Marknadsföring

Reflektera kring hur du ska marknadsföra programmet. Ska du ta före- och efterbilder? Spela in videos på kundens lyft under tidens gång? Göra häftiga photoshoots? Vart ska det läggas upp? Om du gör program för särskilda nischer kan du lägga upp detta på sidor där de människorna finns? Om du arbetar på gym hur kan du paketera det snyggt och synligt så att du kan presentera programmen för kunden under en konsultation?

Om ni följer stegen ovanför bör ni kunna presentera något tydligt och konkret för er kund. Istället för att sälja “10 PT-Timmar” kan ni sälja “Ha mer energi än dina barn” programmet som är inriktat till trötta föräldrar som vill orka med vardagen med småbarn. Under programmets längd kommer de att träna tillsammans med dig som PT och ibland kommer barnen vara med på passen där ni får träna ihop. Efter ett år ska ni springa ett lopp tillsammans och målet är att orka göra roliga saker med sina barn samtidigt som man bygger muskelmassa och lär sig om hälsosamma vanor. Ja ni fattar grejen. Det låter väl mycket roligare än “10 PT-Timmar”, eller hur?