BLACK FRIDAY!! Hela 0% rabatt på alla våra utbildningar!
Black Friday!
Vi har aldrig haft ett Black Friday-erbjudande. Vi har heller aldrig haft något nyårserbjudande, julklappserbjudande, mellandagsrea eller något annat erbjudande. Vår utbildning har alltid kostat 19.900kr. Inte mer och inte mindre.
Låt oss börja med priset 19.900kr.
Vi ville skapa en utbildning som många skulle ha råd med. Priset på PT-Utbildningar i Sverige har gått upp sanslöst mycket. Det konstiga är att det endast har gått upp så mycket i Sverige. I resten av världen kostar en PT-Utbildning ungefär 20.000kr (läs mer här). Med räntefri delbetalning blir det 829kr i månader i 2 år. Det är en summa som många kan betala även om man kanske måste prioritera om lite i sin budget. Detta pris gör att man kan plugga hos oss även om man kanske inte vill jobba med träning i framtiden. Man kanske vill plugga för att förbättra sin egna träning eller kanske hjälpa familj och vänner.
För att hålla nere priset så mycket som möjligt har vi hittat åtgärder som är kostnadseffektiva. Vi har inga lokaler som kostar pengar. Vi har en chatt-robot som svarar på många supportärenden. Vi har en maskininlärning på vår examination som gör att vi inte behöver lägga så mycket tid på den. Vi har lagt in förkunskp för att korta ner den lärarledda tiden på delar som handlar om att nöta in information. Det gör att vårt pris alltid är billigare än det lägsta våra konkurrenter kan sänka till på sin rea.
Varför inte erbjudanden?
Här finns det många anledningar. Låt oss lista upp några av dem
1. Det är inte rättvist
Varför ska någon få ett billigare pris för att de väntade längre med att anmäla sig? Varför ska någon betala 10% mindre än någon annan för att de anmälde sig på en annan dag?
Finns det något mer irriterande än att köpa något till fullpris för att några dagar senare se att priset sänkts massor? Då kommer jag vara missnöjd med min tjänst eller produkt oavsett hur bra den än är.
2. Det är inte bra för cashflow
Visst är det kul att få in en stor summa pengar på kort tid. Dock kommer dina kunder ganska snabbt lära sig att du är en aktör som erbjuder lägre pris ibland. Det gör att kunderna kommer vänta på bra pris istället för att anmäla sig direkt. Det gör att ditt cashflow blir dåligt samt att du är beroende av att fortsätta ge ut erbjudanden med jämna mellanrum.
3. Det ger ut fel signal.
Om du har så pass bra marginal att du kan ge >20% rabatt på din produkt eller tjänst kommer den smarta konsumenten inse att du tar för mycket betalt i vanliga fall.
4. Du kommer tvingas till regelbundna prishöjningar
Resultatet av att kunder väntar på erbjudanden kommer bli att du tvingas höja dina priset för att kunna sänka dem sen. Detta kanske inte är lika uppenbart bland tjänster som bland produkter men det går ändå att se tydligt från år till år. Kolla bara på en TV på pricerunner. Veckorna innan Black Friday och mellandagsrea kommer priserna höjas för att sedan sänkas till normalpris under rea.
Om en utbildare har räknat ut att de behöver 30.000kr för en utbildningsplats för att gå runt första året och sänker till 20.000kr under rea kommer de kanske förlora pengar på dessa. Nästa år höjs utbildningspriset till 40.000kr för att de ska kunna sänka till den 30.000kr som de vill ha för utbildningen. Vid detta lag har de höjt priserna för några av sina elever utan ett erbjuda en bättre produkt. Allt på grund av rea.
Hos oss på IntensivePT kan du alltid vara trygg i att du betalar lägsta möjliga pris. Du vet också att du betalar mindre än vad du gör på rea hos andra aktörer. Det finns en anledning till att IntensivePT är dubbelt så stor som alla andra PT-Utbildningar. Vi erbjuder en överlägsen produkt till det bästa priset. Året om!