Hur du hanterar julen som PT #2
Innan vi börjar: Det här inlägget är en del av vår “Hur du hanterar julen som PT” tips där vi gör ett inlägg varje dag med tips för hur du ska öka din försäljning och skapa ett mervärde för dina klienter över juletiden. För att se alla inlägg besök www.intensivept.se/blogg
Tips #2 - Se över dina marknadsföringskanaler
Dagens tips är en hemläxa till er PTs där ute som har egna marknadsföringskanaler. Jag vill att ni spenderar 15 minuter på att se över er hemsida, Instagram, nyhetsbrev, ja allt vad ni har och ställer följande fråga till varenda bild, copy text eller erbjudande:
Är jag tydlig med vad jag erbjuder?
Allt du gör med dina klienter är marknadsföring. Under den här perioden kommer dina klienter och potentiella klienter bli bombade med reklam av olika företag. Konkurrensen är extremt hård och de flesta budskap kommer bara att filtreras som ‘brus’. Den fällan får vi inte hamna i.
Det finns två enkla frågeställningar vi behöver se över för våra erbjudanden som kommer att skapa en stor påverkan på hur mycket uppmärksamhet vi får.
Är mitt budskap centrerat kring klienten och deras behov eller berättar jag bara om mig själv? Exempelvis en copy-rad som vi tidigare haft är:
“Ett fullt utrustat CrossFit gym med högt i tak, skivstänger och AC för 300 personer”
Jämför den med:
“Letar du efter en öppen träningsyta där du alltid kommer att få plats?”
Jag tror jag vet vilken jag föredrar.
Har jag en tydlig call to action?
Jag har sett många PT sidor där PTs listar upp tusentals olika produkter utan att ha en tydlig ‘call to action’. Det här kan vara en hel bloggpost egentligen men då vi har lovat att den här serien ska vara kort räcker det att se över följande: har du en tydlig call to action på varje sida klienten kan vara inne på? En knapp som står ut där det står “BOKA NU” eller “KÖP”? Om inte är det något du behöver se över direkt för att inte missa ut på potentiella klienter.